maandag 29 oktober 2012

Beeld voor MOTI's 'I Love Breda'

Flowers and History - Melanie Rijkers - 250x500 cm

Ingezonden: "Breda, mijn stad en Stad van de Beeldcultuur. Als fotograaf loop ik graag bij de mensen binnen, zie ook dit bijzondere fotoboek over Tantetje's huis, hoe een interieur een portret is, van de persoon die er woont. Interessant zijn de oud/nieuw, sloop/behoud beelden die te vinden zijn in de stad... graag maak ik een fotoserie van een sloop maar even zo lief maak ik een nieuw beeld (fotowand) voor een nieuw gebouw, I ♥ Breda!"

Achterliggende gedachte bij dit beeld is: oude, historische foto's gebruiken om bepaalde, verloren gegane (beeld)situaties te bewaren voor het nageslacht, door middel van de oude foto te bewerken met een bloemen close-up. Zo wordt het een beeld met meerdere 'kijk-mogelijkheden', afhankelijk van welk licht er op valt en hoe de kijker's humeur is. Veel gehoord commentaar op soortgelijke beelden: "ik zie telkens wat nieuws!" of "je blijft kijken, verveelt nooit". 

Foto op doek, 250x500 cm - oplage 10.

Het is ook mogelijk een kleinere foto te bestellen, ik maak dan graag een passende offerte. Meer info via info@Artstudio23.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten