dinsdag 30 oktober 2012

Sandy - journalism 2.0

Benjamin Lowy for TIME - Sandy in New York
Wauw...ik moet zeggen...ik ben onder de indruk. Irriteerde ik me in eerste instantie vooral aan de nep-foto's die online opdoken van 'orkaan Sandy die New York naderde' (u heeft 'm vast gezien op Twitter of Facebook, de foto met de grote tornado boven Manhattan en het speedbootje op de voorgrond) maar nu, nu het zo ver is...

TIME heeft 5 foto-journalisten aan het werk gezet om beelden te maken van de storm. En het ziet er naar uit dat deze vooral gemaakt zijn met een mobiele telefoon.

Ook Instagram wordt overspoeld met (amateur) foto's, en ik moet zeggen: indrukwekkend. Dit is met recht 'fotografie 2.0' oftewel 'het nieuws 2.0'!
A car is submerged in floodwater on Avenue C,  Michael C. Brown
The area under the Brooklyn Bridge during high tide -
Benjamin Lowy
Als dit is wat de nieuwe, digitale fotografie kan betekenen voor de wereld, en het nieuws en de reportage fotografie...dan teken ik er voor. Heren van de krant, u mag mij boeken! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten