maandag 29 oktober 2012

Urbex - mijn eerste keer

Urban Exploration - het onderzoeken en fotograferen van verlaten gebouwen.

Ook ik ben een fervent liefhebber! Wist u dan ik eerder (verlaten) gebouwen ben gaan fotograferen, dan mensen?? Toch kent men mij vooral als de portret-fotograaf MeRy... 
Maar in 1995 werd het Concordia theater gesloopt, en aangezien ik er goede herinneringen aan had, wilde ik het vastleggen voordat het weg was. Zo ging ik gewapend met een Hasselblad en rolfilm op pad. Afgesproken met een nachtwaker, dat ik er mocht fotograferen. Hij snapte er niets van, maar vermakelijk vond hij het wel. (1e foto van links, middelste rij ;)
Foto expositie in het Chassé Theater
In 2003 hingen deze 11 werken in expositie tijdens BredaPhoto, formaat 70x70 cm. 

3 Van de 9 kleurenfoto's zijn daarna aangekocht door het Stadsarchief, en de 'Big Lamp in a Small Theatre' (het zwart/wit duo van 2x 100x100 cm) is meerdere malen aangekocht door particulieren en bedrijven. 
De lamp spreekt nog steeds tot de verbeelding. Ook een klassieke cd-hoes en het zwart/wit boekje MijnBreda.nl hebben de foto op de kaft staan. Het boekje - later omgedoopt tot "Oog op Breda' - is gedrukt in eigen beheer (ver voor het print-on-demand gemak) en is nog steeds te koop. Voor slechts 3 euro is het van u! Het boekje werd mede uitgegeven ter gelegenheid van de opening van onze eerste fotostudio, oktober 2003.
Pagina's uit het boekje 'Oog op Breda' - 2003 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten