zondag 25 november 2012

RED head days 2007

Rood-Op-Rood, locatie Electron - Roodharigendag 2007
2 September 2007 was de eerste roodharigendag in Breda. Ik had Bart (Rouwenhorst, organisator) via het internet leren kennen - we stonden beiden ingeschreven bij Exto - ik wilde hem wel helpen om van dit bijzondere fenomeen (slechts 1% van de wereldbevolking geeft rood haar) ook beeldend iets moois te maken.

Bart is een fervent kunstschilder van dames met rood haar, en deze schilderijen waren dan ook te zien in de Grote Kerk naast andere 'roodharigen-kunst'. Ton Dirven en ik waren de kunst-fotografen ter plekke en maakten elk onze eigen nieuwe serie 'rood' op deze dag. De groepsfoto's werden verzorgd door Bart zelf, en door fotograaf Olof Wessels.
Astrid van Steen was mijn 'rode gids'
Omdat het naast roodharigendag ook de dag was dat mijn kunstwerken bij de Mauritsstaete onthuld werden door Aukje en Marieke van Ginneken, én het Expeditie Belcrum was, fotografeerde ik de serie Rood-Op-Rood bij Electron.
Met dank aan 4 bijzonder welwillende visagistes werden alle natuurlijk roodharigen (het waren er meer dan 100!) op de foto gezet, wauw!!
Roodharigen poseren voor Rood-Op-Rood - Melanie Rijkers
Opening roodharigendag 2007 - Grote Kerk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten