donderdag 6 maart 2014

BOB - Breda's Ondernemers en Ouderen Belang - nr. 7 op lijst 9

En toen zat ik in de politiek!

Even wennen, mijn hoofd groot op de flyer. Maar het is echt waar, na jarenlang het gevoel te hebben gehad dat de gemeente toch niet luistert, ga ik het zelf doen. Misschien als raadslid (voorkeursstemmen??) maar zeker als partijlid. Ik vind het belangrijk een schakel te kunnen zijn tussen burger en gemeente, aangezien ik zelf als cultureel ondernemer al zó vaak tegen gesloten deuren en onkunde aanliep... hier kan ik NU wat aan doen! En met uw stem nog veel meer.

Breda's Ondernemers en Ouderen Belang. Sociaal liberaal. Een economisch sterke stad is een sociale stad.

Ik ben er maar druk mee! Maar het is dan ook bijna 19 maart. We hebben een fijne lijst kandidaten, van jong tot oud, en we delen de visie dat wanneer je hard werkt, je ervoor beloond mag worden. Naast onze sociale contacten (ondernemers komen overal) vinden we het waarderen van en luisteren naar de ouderen in onze huidige maatschappij van onschatbare waarde.

Er komt een nieuwe maatschappij aan - Society 3.0 - waarin ieder zelf zijn broek moet ophouden (participatie maatschappij), een maatschappij waarin iedereen ZPer is, zelfstandig professional, en zo van klus naar klus, van (vaste) klant naar klant gaat. Bedenk dat dit in de zorg al zo is! Wijkzusters zijn ZZPers (we moeten van dit woord af, iedereen is een ZPer) en zo wordt er nog veel meer bezuinigd. Ook in Breda is het geld 'op'.

Verspilt aan prestigeprojecten zoals de Biomassa Centrale (kosten 3,5 miljoen euro!) en het ding wordt dan tóch niet gebouwd. Waarom zijn al die onderzoeksbureaus altijd zo duur?? En waarom kiest de gemeente Breda altijd voor dezelfde bedrijven/personen als het gaat om aanbestedingen?

Het kan en moet EERLIJKER. En dat wil BOB. Het moet anders. Het KAN anders. Stem lijst 9. Met Melanie Rijkers op nummer 7.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten