donderdag 9 oktober 2014

Berlijn, stad van hoop

Voor Eye For Travel was ik vorige week in Berlijn, de prachtige hoofdstad van Duitsland. Ik was er nog nooit geweest, en werd aangenaam verrast. Eigenlijk al vanaf het aanvliegen en landen op Tegel, een klein vliegveld in wat lijkt tussen de vele bossen.

Na een 20 min. rit met de TXL-bus en 2 haltes met de S-trein (kan op hetzelfde kaartje, mocht je ooit naar Berlijn vliegen) stond ik bij mijn hotel, het Novotel am Tiergarten. Handig, de halte Tiergarten is meteen naast het hotel. Aangezien ik dit keer binnen mijn eigen tijdzone vloog, had ik nog tijd om na het inchecken naar de Alexanderplatz te gaan en van daaruit naar de Brandenburger Tor en Bundestag te lopen voor het donker werd.

#ikzieikzie Branderburgertor, sunset Miksang Contemplative Photography

Tot mijn grote verbazing is Berlijn een grote, open stad, weids. Het voelde meteen goed. En de sfeer...wat een liefde in de lucht. De twee Duitslanden waren dit jaar 25 jaar verenigd en dat werd op 3 oktober groots gevierd. 'Helaas' vloog ik toen alweer naar Parijs, om daar op 4 oktober mijn workshop ZIEN in Parijs te geven.

Op 1 en 2 oktober was ik aan het fotograferen op het de #smeurope congres, oftewel, foto's maken van de vele sprekers en netwerkende zakenlieden. Gelukkig is Social Media & Marketing in Travel altijd wel interessant en veel van wat men bespreekt ook van toepassing op andere bedrijfstakken, zoals de onze. Alhoewel men nu wel steeds vaker spreekt over het feit dat men content voor bijvoorbeeld een hotel website juist bij de klanten vandaan moet halen (naast reviews) en niet meer een fotograaf moet huren voor de foto's, maar beter de Instagram kiekjes van de klant zou gebruiken.

STORYTELLING - WEBSITE CONTENT
Hm. Maar...hoe bepaal je dan wat een goede foto is en wat niet? Kan iedereen dat, storytelling? Ik werk 20 jaar als fotograaf en kan het, maar wat als je uit 1000 foto's de beste 10 of 100 moet kiezen. Hoe moeilijk is dat?
Gelukkig kunnen wij, Artstudio23, u of uw bedrijf daarbij helpen. Beeldredactie is ons vak, onze tweede natuur. Naast het voor de eerste keer 'zien' van een foto (de foto maken) komt er ook nog een tweede keer zien aan te pas bij het uitzoeken, achteraf. Moeilijk? Niet onder deskundige begeleiding. Wij bieden u beeldredactie per project of per uur, voor € 95,- per uur.

Fotograaf Melanie E. Rijkers kan in 1 uur meerdere series ZIEN en voor u sorteren. Desgewenst maken we ook het fotoboek. En als u meteen meekijkt, kunt u het de volgende keer zelf! Mail naar Melanie voor meer informatie of een vrijblijvende prijsopgave. #ikzieikzie wat jij niet ziet..!

#ikzieikzie fotografie en beeldredactie

#ikzieikzie fotografie en beeldredactie

#ikzieikzie fotografie en beeldredactie
#ikzieikzie fotografie en beeldredactie

#ikzieikzie Miksang fotografie en beeldredactie
Miksang Contemplatieve Fotografie, Berlijn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten