donderdag 6 november 2014

Social Media Marketing KLM

"It's raining sunlight" 

Leuk, je foto gedeeld door de KLM Facebook pagina.
Helaas kwam er geen positief antwoord op mijn vraag: "Bijna 1000x gedeeld! Kan ik voor elke RT/share niet 1 euro krijgen?!" Als frequent flyer was ik overigens al heel tevreden geweest met een leuke bonus op mijn airmiles card. Jammer dat de KLM wel alle social media awards in travel wint als beste social media marketing bedrijf in de reiswereld, maar met dit soort kleine verzoeken niet echt iets doet.

Uiteraard kreeg ik netjes antwoord maar bijvoorbeeld een leuke tegemoetkoming zoals een upgrade naar een volgend level van mijn frequent flyer pass zit er niet in?!?

Fotografen bedenk: marketing anno nu leert bedrijven 'content' (inhoud, zoals foto's en tekst) te vergaren via (van) klanten, tegen zo laag mogelijke kosten. Heren en dames grootverdieners en multinationals: wat kost een goede foto laten maken nou echt?? Bovenop dat immense reclamebudget... ik heb als fotograaf niets aan 25.000 likes als men mij niet weet te vinden. MeRy71 is mijn Twitter en Instagram naam, maar de foto is gedeeld op Facebook, waar ik niet te vinden ben als MeRy71 maar als Melanie E. Rijkers en als Artstudio23. Helaas is de Tweet niet embed zoals omroep Brabant dat wel netjes deed bij een foto van Hans.

Note to self: volgende keer dit soort iconische foto's alleen nog maar delen vanaf zakelijke Twitter account!

NB na achteraf verder te rekenen is het bereik geen 10.000 mensen maar zeker 100.000 mensen geweest (bijna 25.000 likes) ... wauw..!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten