donderdag 22 augustus 2013

Satsang & Miksang

Satsang

Het woord komt uit het Sanskriet:
Sat is waarheid en Sanga gemeenschap.
Satsang betekent: "samen zijn in waarheid".

Al vele jaren komen mensen overal ter wereld bijeen om uitdrukking te geven aan hun diepste verlangen: vrede te vinden in zichzelf en een oprecht en vreugdevol leven te leiden  met achterlating van religies, filosofieën en concepten.

Satsang is een directe weg zonder specifieke technieken en methoden.
Het enige wat van belang is, is dat je het verlangen en de bereidheid hebt om te zien wie je werkelijk bent
.



Miksang was volgens een Facebook comment: "de fotografische vorm van Satsang dus" en daar moest ik dus wel even induiken! Interessante materie. ZIEN wie je werkelijk bent. Klinkt als verlicht?

VerLICHT. Schrijven met licht = fotografie. Van alle disciplines in de beeldende kunst is de fotografie wellicht degene die het dichtst bij verlichting staat. Satsang. Klinkt interessant. Fijn om met Miksang hier een beeldende invulling aan te kunnen geven!




Foto:
#ikzieikzie deze schelp zag ik in Bali, januari 2013. Ik was close-ups aan het maken van alles wat er op het strand van Gaia Oasis (Noordkust) was aangespoeld en dit was 1 van 3 mooie schelpen. Op de e.o.a. manier bleef dit schelpje me triggeren, door de twee 'gaten' en de bijzondere binnenvormen die zo te zien zijn. Ik legde de schelp hier, daar, half in het water, en toen, 

woesj!
Weg was de schelp.
De zee had haar weer teruggenomen. Gelukkig had ik haar geZIEN.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten