donderdag 28 augustus 2014

Trouwreportage

'Zal ik zelf foto's maken, of toch maar iemand vragen? Mijn camera kan tenslotte alles. Hoe moeilijk kan het nou zijn, op een knopje drukken?? ...Maar wat als de foto's nou niet lukken. Het is wel mijn trouwdag.' 

'Goedemiddag, Artstudio23 met Melanie.' 

'Dag', zegt een warme mannenstem, 'met Kees de Groot, wij gaan binnenkort trouwen, maakt u ook trouwreportages?'

'Gefeliciteerd', zeg ik oprecht blij, 'wat leuk dat jullie gaan trouwen! Natuurlijk maken wij ook trouwfoto's. Om welke datum gaat het?'  

'15 mei 2015 in Breda. Maar we willen niet poseren hoor! Daar houden wij helemaal niet van. Gewoon wat leuke foto's van onze bruiloft.'

Dat kan ik me wel voorstellen, dus ik zeg meteen: 'Als jullie liever niet uren willen poseren is dat geen probleem, wij maken het verhaal van de dag. Qua datum gaat het in elk geval nog lukken, deze is nog beschikbaar. Is er al een dagindeling bekend?'

'Eh, nee, niet echt. We hebben net de locatie vastgezet, we willen alles zoveel mogelijk op 1 plek houden. Kent u Binnen Breda?'

Dat is zeker een mooie locatie bedenk ik me, ik word meteen helemaal enthousiast. 'Jazeker, daar hebben wij al een aantal bruiloften en bedrijfsfeesten gefotografeerd. Leuke plek! Dichtbij stadhuis ook. Komen de gasten lopend vanaf het stadhuis naar Binnen?'

'Ja, we gaan te voet naar Binnen vanaf het stadhuis en daar dan de toost en misschien de taart, maar dat weten we nog niet, of wel een taart willen. Wat zijn de kosten van zo'n reportage?

'Een reportage inclusief alle foto's op cd/dvd zijn er vanaf € 595,- en de meest gekozen reportage is die van € 1250,- incl. 5-6 uur fotografie. Hier zitten bewerkingen bij zoals zwart/wit, de hippe vintage look en nog veel meer. Deze foto's krijgt u ook op hoge resolutie, zodat u ze desgewenst altijd nog zelf kunt afdrukken. We leveren een dvd of sturen de foto's per Wetranser. Misschien is het leuk om eens vrijblijvend kennis te komen maken en in de voorbeeldalbums te komen kijken?' Ondertussen kijk ik voor de zekerheid nog even op de prijslijst en denk 'Ik hoop dat ze langskomen, bij Binnen is het altijd leuk fotograferen'.

Maar hij antwoordt met spijt in zijn stem, 'Helaas, dit is wel boven ons budget.' 

Ik vraag hem meteen naar welk budget wat ze in gedachten hadden en krijg als antwoord dat ze tussen de 350 en 500 euro wilden uitgeven. 'Onze basic reportage zit er maar een fractie boven, is het wellicht een idee om toch eens langs te komen, geheel vrijblijvend, zodat we het er eens over hebben samen? We zijn geopend op afspraak en kunnen daarom ook 's avonds of op zaterdag als dat handig is, dan kunnen jullie meteen wat meer voorbeelden bekijken.'

Nadenkend: 'Hm, ja zo had ik er nog niet over nagedacht. Weet u wat, ik bel u vanavond even terug dan heb ik onze gezamenlijke agenda bij de hand.'

Uitkijkend naar weer een nieuwe ontmoeting met een a.s. bruidspaar antwoord ik: 'Dat is goed, leuk jullie binnenkort te zien. Mocht ik niet opnemen, stuurt u dan gerust een whatsapp of e-mail, dan koppel ik zo snel mogelijk weer terug, ik heb namelijk geen actieve voicemail. Bedankt hoor, en wellicht tot ziens, dag!' Ik hang op met een glimlach. Ik hou van bruidsparen-to-be, het geluk wat ze uitstralen en de blijdschap van vrienden en familie op zo'n dag. Fingers crossed dat ze ook na het gesprek ons daadwerkelijk willen boeken, voor nu kan ik niet wachten om ze persoonlijk ter spreken in onze studio.

Trouwreportage Tilburg, analoog - Fotostudio Artstudio23 Breda, fotograaf: Melanie E. Rijkers


#challengeschrijftalent


Geen opmerkingen:

Een reactie posten