vrijdag 1 februari 2013

Ziener

Ik ben een ZIENER. Letterlijk ook, ik ben fotograaf, een beeldvinder, en met mijn camera leg ik deze beelden en momenten vast. Ook denk ik zoals die oude Griekse filosoof Socrates, hou ervan mensen te 'steken' met mijn opmerkingen, opdat deze gaan nadenken over het desbetreffende onderwerp.

Opmerkingen die ik overigens niet maak om iemand te kwetsen, al komt het wel eens zo over, maar die ik maak omdat ik het beste met iemand voor heb. Mijn brein is constant bezig, wat ik zelf een heerlijk gevoel vind. Voel me niet hypersensitief, of dwangmatig creatief, totaal niet. Het enige wat ik ervaar is "heb ik wel tijd genoeg -op deze aarde- om te kunnen doen wat ik wil doen, moet doen, kan doen".

Dit als in tijd, als in levenslijn. Lange tijd, geen weken of jaren, maar decennia. Ik wil dan ook minstens 110 jaar oud worden! ;) Ik heb nog zoveel te doen, wil nog zoveel mensen ontmoeten en ZIEN.

Op Bali tijdens mijn 9 Days of Transformation Women's Gathering, kwam ik er achter dat mijn persoonlijke merk (het merk Melanie Rijkers) neerkomt op het volgende:
I am *Spirit of the Moment* - met een: 'Life's on Celebration' - en mijn top 4 woorden zijn: passion, purity, freedom & joy.



Hm... jammer, in het Engels is er geen woord met zien in de vertaling van het woord ziener...
ziener de ~ (m)
prophet (the ~), divine messenger (the ~)

Ziener
1: een persoon met een ongewone bevoegdheden van foresight [syn: visionaire]
2: een waarnemer die ziet visueel; "een ongeneeslijke ziener van films "
3: een gezaghebbend persoon die de toekomst voorspeld [syn: profeet, Oracle]

1. Vooruitziendheid - hmm... een visionaire ben ik inderdaad al meerdere keren genoemd.
2. "Ongeneeslijk ziener van foto's" -  ja, dat ben ik ;)
3. Een wichelroedeloper, toekomstvoorspeller, profeet...dat dan weer niet echt. 


Ik hou het op ZIENER.
En mijn stichting wordt 10voorZIEN denk ik.

En daar heb ik uw hulp bij nodig! Momenteel strijd ik voor Sarhea, mijn lieve vriendinnetje. Even ter informatie: iedereen in deze wereld is mijn vriend/in! Ik heb voor een vakantiebaan ooit eens een psychologische test moeten doen, en ik kan me nog goed herinneren dat die man me vertelde: "Jij ziet in iedereen die je tegenkomt/ontmoet een vriend" - en of dat dat dan positief was liet hij in het midden. Verkooptechnisch zal het wel niet handig zijn geweest, haha.

Sarhea leerde ik kennen als a.s. moedertje voor PUUR. en sindsdien zijn we maatjes. Naast Sarhea ben ik met velen bevriend. Gebaseerd op het RESPECT dat ik voor iedereen heb, is mijn mening/gevoel over iemand eigenlijk altijd positief. Of zoals Bo het zo mooi beschreef: er een van medeLEVEN en geen medelijden.

Mijn 'probleem' was dan ook altijd dat ik daardoor niet zakelijk (genoeg) ben. Maar wie heeft er in godsnaam 550.000,- euro aan jaarsalaris écht nodig??? Voor dat bedrag (SNS top) kan ik ruim 13 jaar elke dag mensen fotograferen die het nodig hebben!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten